Heinäkuuta

Jos kuukausi sitten sanoin että aika kiitää, mitä se nyt sitten tekee: on ottanut nopeimman suihkukoneen alleen ja todellakin kiiiiitääää!

Enää kaksi kuukautta aikaa treenata. Kesäkuun Laajavuoren GNLD-viikonloppuna käytimme miehen kanssa laskettelurinteen hyväksemme: lauantaiaamuna herätys varhain, lasi vettä kitusiin ja kävelemään rinnettä ylös. Mäen toisella puolella olikin sit huippujyrkkä rinne. Vaan eikun alas, käännös ja ylös. Kyllä oli rankka treeni mutta aivan mahtava oli siitä jatkaa päivää. Suihkun kautta aamiaiselle, olo virkeä ja energinen koko päivän. Kesäkuu meni muuten suht rauhallisesti, päivittäiset lenkit saivat mukaansa pari muutakin treeniä. Nimittän salitreenin (uusi yritys jälleen) sekä fillaroinnin. Juhannuksen tienoilla ostin uuden fillarin, pienen punaisen paholaisen :) . Salillla olen löytänyt liikeradat joilla saan keskikroppani todella töihin, ja sen tuntee pari päivää jälkeenpäinkin. Ristiselkä on ollut huolen aiheena, mutta nyt on hyvin sekin lähtenyt voimistumaan. Hitaasti kävellessä (ja sitähän tuo Kilin vaellus juuri on, kävelyä kuin hidastetusta filmistä) pahimmalta on tuntunut juuri ristiselässä. Nyt siis sen, ja koko coren, voimistamista seuraavat 8 viikkoa niin hyvä tulee.

Uusi fillari on innostanut pitkiin lenkkeihin, 15-25 km ovat iltalenkit olleet pituudeltaan. Eilen, 6.7.2013, tein sit sen mitä olin suunnitellut jo koko alkukesän: 60 km fillarilenkin! Hämeen härkätietä, ja muita reittejä kulkien tein todella mahtavan lenkin. Keli oli juuri sopiva, taivas paksussa pilvessä ja viileä tuuli. Vasta viimeisimpien kilometrien aikana alkoi taivas seljetä ja aurinko paistaa. Matkan varrella, 40 km kohdalla poikkesin mökille uimaan ja syömään eväitä. Hetken huilin jälkeen jatkoin loput 20 km kotiin. Aikaa fillarointiin meni 3h 40 min. syke keskiarvolla 133, max 164, kokonaiskalorit 1568 :) . Vaikka jalat välillä huusivat hoosiannaa, pääsin mäet ylös polkemalla, ei tarvinnut taluttaa :) . Maitohapoille jalat eivät menneet, kiitos Kal-Mag+D:n :)

Nyt suunnitelmissa heinä- ja elokuu käydä salilla 3 krt viikossa, pari HIIT-harjoitusta per viikko, Kaukolan näkötornin mäessä ja viikonloppuisin pidemmät fillarilenkit. Joka 2. päivä treeniä, joka 2. päivä lepoa.

Näillä mennään eteenpäin, keskikesästä nauttien :)

 

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

Voit käyttää näitä HTML-tageja ja attribuutteja: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>