Millainen kunto pitää olla?

Alan asiantuntijat sanovat, että kahdella keinolla saa selville fyysisen kuntonsa, ja sen tuleeko pääsemään vuoren huipulle. Toinen on 10 km juoksu, ja toinen on 90 minuutin pyöräily vaihtelevassa maastossa, molemmat ilman isompia pysähdyksiä. Ja koska juoksu on minulta koko loppuelämäni kielletty laji, on tuo fillarointi sitten se jolla kuntoani tulen seuraamaan ja kehittämään. Kevään tullen on uuden fillarin hankinta edessä, ja sitten alkavat pyöräilytreenit keväisessä Suomen luonnossa. Siskoni mökki on mukavan reitin päässä ja kun sieltä kotiin pyöräilee hieman pidempää reittiä, tulee siitä 70 km lenkki, kauniissa hämäläisissä maisemissa. Varmaan aika passeli matka. Ja ainahan sitä voi lähteä vaikka Hämeenlinnassa käymään, matkaa reilut 50 km per suunta. Valtatie 10 vaan on aika kurja fillaroida, raskasta liikennettä riittää. Toisaalta, maakunta on mitä kauniimpia reittejä täynnä, myös motoristien käyttämiä, niitä on mukavampi käyttää.
Lumien sulamiseen on vielä aikaa, enkä sitä jää odottelemaan, kevättalven aion käyttää sekä hiihtoon että kävelyihin, tunti tunnilta pidempiin. Elokuussa pitää sit kävellä jo 8 tunnin lenkkejä. Ei toki yhteen menoon, vaan muutamalla evästauolla höystettynä.
Reppu alkaa kulkea mukana niin talven kävelytreeneissä kuin kevään tullen fillaroidessakin. Kilimanjarolla päiväreppuni tulee olemaan n. 8 kg painoinen ja siihen on hyvä totuttautua ajoissa. Matkakumppanini Yvonne on jo treenannut reppu selässä koko talven. Hänen kotimaisemissaan ei ole lunta talvisin, joten hän pääsee tekemään monenlaisia harjoituksia. Minulla taas on etulyöntiasema öiden suhteen kun lämpötilat laskevat, Suomen talvet opettavat ;) . Niin, ja siellä repussa näin alkuun painona ainakin muutama vesipullo, taidan kantaa repussani PT Juhankin juomat :) .

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

Voit käyttää näitä HTML-tageja ja attribuutteja: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>